dfe.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | |||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | - | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözme | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kesit alma yöntemi ve silindir yöntemi ile hacim hesaplama | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 7.1 |
2 | Taylor ve Maclaurin Serileri. | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 9.6. |
3 | Taylor ve Maclaurin serilerinin uygulamaları | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 9.7. |
4 | Çok değişkenli fonksiyonlar. Limit ve süreklilik. | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 12.1, 12.2. |
5 | Limit ve süreklilik , Kısmi Türevler. | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 12.2, 12.3. |
6 | Gradient ve yönlü türev. | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 12.7. |
7 | Ekstrem değerler. | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 13.1 |
8 | Fonksiyonların sınırlandırılmış bölgelerdeki ekstrem değerleri. Ara Sınav | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 13.2. |
9 | Lagrange Çarpanları | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 13.3. |
10 | Kartezyen koordinatlarda iki katlı integrallerin iterasyonu. | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 14.2. |
11 | Kutupsal koordinatlarda çift katlı integraller. | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. 14.4. |
12 | Üç katlı integraller. Üç katlı integrallerde değişken değişimi. | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition.14.5, 14.6. |
13 | Diferansiyel denklemlerin sınıflandırıması. Birinci derece diferansiyel denklemlerin çözümü. | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition.18.1, 18.2. |
14 | Dönemin tekrar edilmesi. | |
15 | Dönemin tekrar edilmesi. | |
16 | Dönemin tekrar edilmesi. |
Ders Kitabı | Calculus: A Complete Course by Robert A. Adams, Christopher Essex, Eight Edition. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | James Stewart, Calculus, Early Transcendentals 7E |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 8 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 13 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 8 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 18 | |
Final Sınavı | 1 | 28 | |
Toplam | 166 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilme; Gıda Mühendisliğindeki problemlerin çözümünde uygulayabilme, | |||||
2 | Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilme, veri toplama ve analiz edebilme, sonuçları uygulayabilme, | |||||
3 | Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilme, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilme, etkin karar verebilme, | |||||
4 | Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilme ve kendini sürekli yenileyebilme, kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilme, | |||||
5 | Çevreye duyarlılığı mesleki alanda uygulayabilme, etik sorumluluk bilincine sahip olabilme, | |||||
6 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilme, | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iletişim kurabilme. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest